KONKURS ONLINE „ PLANETA ENERGII”
Dbanie o środowisko we współczesnym świecie jest tematem priorytetowym. To od nas i kolejnych pokoleń zleży funkcjonowanie naszej planety Ziemi. Jestem wychowawcą uczniów uczęszczających do klasy czwartej (IV a). Kiedy przeczytałam na głównej stronie Librusa o projekcie od razu zapytałam uczniów czy są chętni do udziału w nim.
Muszę przyznać, że nie wszyscy zareagowali z wielkim entuzjazmem i chęcią udziału. Nauka zdalna i wiele czasu spędzanych przed komputerem sprawiła, że dzieci zwyczajnie są przemęczone. Postanowiłam jednak nie odpuszczać. Użyłam kilku magicznych argumentów, które przedstawiłam moim wychowankom aby jednak przemyśleli kwestie udziału w projekcie. Po kilku dniach miałam jednak pozytywny oddźwięk. Projekt polegał na przeprowadzeniu lekcji na platformie Planeta Energii i wykonaniu zadań z Misji nr 2 Kraina odpadów. Następnie należało wykonać pracę konkursową, która przedstawiałaby sposoby, rozwiązania polegające na przeciwdziałaniu powstawania odpadów. Nasza „energetyczna” klasa IV a , bo tak nazwaliśmy naszą grupę wykonała plakaty i „mega torbę” , na której zamieszczono „podobizny” uczniów a obok nich propozycje- dobre rady by nie powstawały odpady”.
Uczniowie ogólnie bardzo się cieszyli z efektów swojej pracy. Ja jako opiekun, mam satysfakcję z tego, że realizacja projektu może zaowocować w przyszłości wymiernymi korzyściami. Przecież utrwalanie takich banalnych a czasem niebanalnych zachowań może przynieść realne korzyści dla naszej planety a tym samym dla nas samych.
Emilia Kowalczyk
KONKURS ONLINE „ PLANETA ENERGII”